Dag 12 Mae Chaem

10 november 2017 - Khun Yuam District, Thailand

Dag 12 Mae Chaem

Vanmorgen met regen wakker geworden en door een groep toeristen uit Maleisië 😊. Heerlijk ontbijt gehad, en nog even met de gastvrouw beetje Nederlands/Thais uitgewisseld.
Gisteren hebben we besloten om te regelen dat we op het hoogste punt van de derde beklimming afgezet wilden worden, ivm teveel hoogte meters, en daardoor zouden we nooit ons volgende adres halen. Onze lieve gastheer wilde dat voor ons doen. Wat een geweldige mensen. Eenmaal onderweg kwam het idee om ook naar de zonnebloemvelden te gaan. (Omweg van ruim 30 km). Maar zekers de moeite waard. Deze bloemen bloeien maar 1 maand per jaar en laten wij nou deze maand in de buurt zijn!Terug op de route werden we niet op de 3e beklimming afgezet, maar geloof ik de 5e😋. Hierdoor werd het voor ons wel een erg relaxte dag (vakantie 😆). We hoefden nog maar één beklimming ( wel boven de 13%natuurlijk).
Vandaag slapen we bij een b&b gerund door vrijwilligers van een kinderopvang centrum. Een gedeelte van de opbrengst gaat daar ook naar toe. Prachtige locatie, en wat een rust (zal nog wennen worden in het zuiden).
Voor morgen hebben we de plannen ook aangepast. We fietsen naar de voet van de Doi Inthanon, en proberen daar weer vervoer te regelen naar de top. Deze is te zwaar. Er zit een stuk van 3 km tussen met een stijgingspercentage van gem. 19%.Daar zijn we inmiddels wel een beetje klaar mee,haha! Op de top maken we de doorsteek richting een elephant camp buiten Chiang Mai. Wordt dus wel een lange dag met nog genoeg klimwerk.

1. Dianca:
    10 november 2017
    Wat een mooie belevenissen allemaal!
    Niet overwogen om richting Barcelona te fietsen? Is maar 9156 km zie ik😉
  2. Monique Gaertner:
    11 november 2017
    Pas 2 weken onderweg en nu al zoveel gezien! Echt leuk hoor! Veel plezier en succes voor de komende weken. Liefs xxx
  3. Henk-Jan Moed:
    11 november 2017
    Haha Dianca, doen we wel een keer vanuit Glanerbrug 😁lijkt me beter! En Monique het is inderdaad prachtig en zulke lieve mensen, maar ben wel blij langzaam maar zeker de bergen uit te gaan. Pffff wat zwaar!! X