Dag 13 elephant park

11 november 2017 - Mae Chaem, Thailand

Dag 13 elephant park
Na een prima ontbijt zijn we vanmorgen op pad gegaan voor misschien wel de zwaarste dag. De eerste 30 ging op en neer, maar helaas op was wederom steil☹️. In Mae Cheam aangekomen hebben we de 7 eleven maar weer eens aangedaan. ( Iedereen zegt dat je ze de hele tijd tegen komt, maar wij helaas niet). Een tosti en een yoghurt drink, en natuurlijk water was de buit. Dit was ook het dorp waar we de rit tot op de berg moesten regelen. Ik ben vergeten om het te filmen, maar wat is ze weer goed in 😁. In no time had ze het geregeld. Voor 500 vast (13 euro) wilden ze het doen.Hier moesten wel handen en voeten aan te pas komen! Niemand kon nl. Engels!
Tijdens de rit naar boven werd al snel duidelijk dat we er goed aan deden. Wat een klim. 1000 hm met hele steile stukken. Onze chauffeur had helaas te vaak rally op de Playstation gespeeld, en dat wilde hij ons laten zien. Wat een coureur 😓. Goed boven gekomen, fietsen weer klaar gemaakt, zijn we aan deel twee van vandaag begonnen. Eerst een deel alleen afdaling, en daarna voor ons de klim van vandaag. Ruim 600 hm in 8 kilometer.
Wat een ellende. De stukken van 17+ hielden maar niet op, en met een slechte lunch gaat dit opbreken. De krachten vloeiden weg. Uiteindelijk hebben we ook dit gehaald, en konden we aan de afdaling beginnen, met af en toe een klimmetje. Inmiddels weten we wat dit betekent 😢.
Na ruim 70 kilometer, en 1700' hm fietsen, 20 kilometer 1000 hm cadeau in de auto zijn we goed aangekomen bij onze overnachting. Wederom lieve mensen en een prima accommodatie. Net heerlijk gegeten, en even navraag gedaan voor het elephant park. We vielen achterover toen we hoorden wat dit ging kosten. Zoveel dat we besloten hebben dit niet te doen. Voor Thaise begrippen is dit een zak goud geven 🤑. Morgen dus maar relaxen en even het dorp in en komen vast wel olifanten tegen,die we even kunnen aaien😊

De foto's vallen vandaag tegen 😒 vanwege de zwaarte van vandaag hebben we helaas minder kunnen genieten onderweg, en dus ook minder foto's gemaakt.

1. Licette hogt:
    11 november 2017
    Mooie foto’s geniet van jullie welverdiende rustdag nog een fijne avond🍻
  2. Henk-Jan Moed:
    11 november 2017
    Dank je Licette, lekker slapen nu!!😊
  3. Jeroen:
    12 november 2017
    Wat een beleving, mooie foto's.
    Knap met al die hoogte meters!!
  4. Henk-Jan Moed:
    12 november 2017
    Dat is het denk ik ook wel. Maar eerlijk gezegd zijn we wel klaar met de bergen. Tijd voor vakantie 😁